3 knihy, které by neměly chybět ve vaší knihovně

  • 19.04.2017 15:04

  • Petr Minařík

  • 3 knihy, které by rozhodně neměly chybět ve vašich knihovnách.

     

    Útlé, malé knížky, se zajímavým formátem. Knihy, ve kterých je obrovské množství energie, kterou můžete nosit doslova sebou. Inspiraci v nich dokáže najít kdokoliv. A některé z nich přelouskáte za večer.

     

    UKAŽ, CO DĚLÁŠ! Deset způsobů jak sdílet svou kreativitu a být objeven (Austin Kleon)

     

    Ukažte, co děláte. Nestyďte se. Staňte se tvůrci, od nichž budou krást jiní tvůrci.

     

    Proč zapomenout na osamělého génia? A proč se chlubit vlastním peřím? Zjistěte, jak se zapojit do nového prostředí sdíleného talentu. Pomozte druhým najít vás. Dovolte světu, aby vás objevil.

     

    Kniha o self-promotion rčena všem těm, kteří by rádi představili svou práci i svůj proces tvoření.

     

     

    Něco málo z knížky…

    „Neukazujte svůj oběd nebo své latté; předveďte svou práci.“

    Sdílejte něco malého každý den (ale nezměňte se v lidský spam).

    Uchovejte si mysl amatéra – jeho možnosti jsou neomezené.

    Buďte spojka, učitel, otevřený uzel.

    Nekřečkujte.

     

    Toužíte vědět víc? Ukažte se ve vašem knihkupectví nebo na internetu a kupte si ji.

     

    KRAĎ, JAKO UMĚLEC! 10 věcí, které ti nikdo neřekl o kreativitě (Austin Kleon)

     

    Tvorba je a bude vždy krádež. Umělec je totiž sběratel. Sběratel zážitků, vlivů, vjemů... který si však bere jen to, co se mu opravdu hodí a co opravdu miluje. Díky tomu, co posbíral pozná sám sebe i svůj styl. Každá naše tvorba je produktem sbírání podnětů a zkušeností. Zkušenosti jsou tedy souhrnem všeho, co prošlo našimi geny, poznáním a smysly a stálo za uložení v paměti či v zásuvce pracovního stolu.

     

    Jak však krást se ctí? Tak, abychom navzdory všem výpůjčkám přinesli něco nového a měli z výsledků radost.

     

    „Téměř deset let jsem se snažil přijít na to, jak tvořit umění. Tohle všechno jsem se při tom naučil. Když jsem se pak o svá doporučení začal dělit s ostatními, stala se legrační věc: zjistil jsem, že nejsou jen pro umělce. Hodí se každému.“

     

    –Austin Kleon

     

     

     

    Podle nás je knížka pro každého začínajícího spisovatele, muzikanta, výtvarníka, copywritera, bloggera, fotografa, prostě pro všechny tvůrce, aktivní či zatím stále neprojevené.

     

    Četba 160 stránek vám zabere maximálně dva večery. Dva večery vám tolik času neukradnou, ale vy se to naučíte.

     

    Fialová kráva - Marketing konečně jinak! (Seth Godin)

     

     

    Proč je kráva Milka fialová? Protože hnědé krávy jsou přece nudné!

    Chcete ještě být ve světe marketingu jednou z mnoha nudných hnědých krav? Pokud ne, je na čase změnit staré přístupy a oslovit své potenciální spotřebitele a zákazníky něčím novým. Staňte se fialovou krávou!

     

     

     

    Myšlenka Godinovy knihy je jednoduchá: Musíte vyčnívat a být pro zákazníky fialovou krávou.

    Odlišit se  – to samozřejmě není myšlenka nijak nová. Autor knihy Fialová kráva si však touto představou pohrává z různých stran a ukazuje, co přesně je třeba udělat, aby vás vaši zákazníci jako fialovou krávu vnímali.

     

    PS: Odlište se, nebo zemřete.