8 MYŠLENEK, které zazněly na Glorious 2016 — Den první

  • 19.04.2017 15:04

  • Petr Grenar

  • Dva dny ve vražedném a neúnavném tempu.

    Více než 500 účastníků.

    Elitní řečníci, nadupané přednášky.

    Šokující rady, skvělé myšlenky, čiré zkušenosti, neotřelé informace.

    Zážitek z jízdy v BMW, nečekaná soutěž ve střelbě, testování Goboardů, chill-out zona a stylová večerní networking party.

    Přísun nekonečné inspirace.

    Sečteno, podtrženo  konference Glorious 2016.

     

    Vybrali jsme pro vás #8 MYŠLENEK osmi řečníků.

     

    #1 Pozornost se stává nedostatkovým zbožím.

    Pozornost je nezbytně nutná k budování vztahů a ke komunikaci. Ať už na poli osobním či businessovém. Pomocí našich rozhodnutí, motivace, vůle, kvalitního spánku a odpočinku si ji jsme schopni trénovat. Pozornost, jak říká Petr Kadlec, je zboží. Zboží, které bychom měli věnovat našim blízkým a kamarádům, našim projektům, našim snům a obecně čemukoliv, v čem vidíme smysl.

     

    #2 Work hard — play hard

    Cesta k cíli či cesta k úspěchu je tvrdá. Zapomeňte na to, že cestou k němu narazíte na zkratku. Zkratky neexistují, říká Pavel Kacerle. Ve své přednášce dále klade důraz na již známé: Work hard — play hard. Vyzývá nás k rozvíjení našeho talentu, našich silných stránek. Musíme jet plnou parou vpřed, nezastavovat, nespokojit se s tím dobrým, ale chtít vždy to nejlepší a zároveň musíme neustále investovat čas do odpočinku, do lidí kolem sebe a do sebe samých.

     

    #3 Osobní značka je k nezaplacení

    Jak vybudovat svoji osobní značku? Klíčové pravidlo Pavla Řeháka zní: Nedělejte kompromisy a neposerte se v první zatáčce. Jsem, kdo jsem a nestydím se za to — i těmito slovy se dá shrnout jeho myšlenka.

     

    #4 Pokud něco nefunguje, je třeba to změnit

    Pro začínajícího podnikatele je důležité zapamatovat si následující: Svět se ti nepřizpůsobí. Pokud něco nefunguje, je třeba to změnit, vyzývá Dana Bérová. Pokud vám něco nefunguje, postarejte se, aby to fungovalo. Pokud něco funguje, prosím, neusněte na vavřínech. Svět se přeci mění tak rychle a znenadání... Pořád se rozhlížejte kolem sebe, nechejte se inspirovat, nechte si poradit, poslouchejte, naslouchejte, hledejte souvislosti a úspěch se nakonec ukáže.

     

     

    #5 Dobrý leader se dívá vpřed a o své lidi se stará

    Řidič vozidla a leader mají něco společného. Víte, co to je? Oba musí občas použít zpětné zrcátko, ale nesmějí se přestat dívat vpřed. Těmito slovy popisuje dobrého leadera Jiří Hlavatý. Dobrý leader ví, že má povinnost se o své lidi starat, hýčkat si je a chválit je. Důležité je však poznamenat, že dobrý leader je i dobrý člověk. Je to člověk moudrý, chápavý, sebevědomý, nadšený, pracovitý a co víc, umí v ostatních rozpoznat onu jedinečnost.

    Pro leadera je, dle Jiřího Hlavatého, totiž nejdůležitější výběr lidí, výběr zaměstanců a výběr skvělého týmu.

     

    #6 Vize, lidé, systém, konání a víra

    Vladimír Kovář uvádí 5 základních prvků, které každá správně uspořádaná firma musí mít:

    1. Vizi
    2. Lidi
    3. Systém
    4. Konání
    5. Víru

    Lidé ve firmě musejí mít autentickou vizi, správně nastavené cíle, musejí konat a konečně musejí věřit v to, co konají.

     

    #7 Když jdeš nahoru, zdrav lidi, budeš je potkávat, i když půjdeš dolů

    Martin Roman mluví o úspěšném manažerovi. Úspěšný manažer umí hodnotit, umí chválit, umí vést porady, umí zadávat úkoly, umí vysvětlit svá očekávání, umí hodnotit, umí dávat zpětnou vazbu, umí rozhodovat. Ale hlavně se umí chovat. Musí se stát mistrem správného a vhodného chování. Mistrem etikety. Mistrem a profesionálem. Manažer musí jít ostatním vždy příkladem.

     

    #8 Klient se do vás musí zamilovat

    Ladislav Špaček uzavírá první den Glorious 2016, jak jinak než s noblesou a šarmem. Doslova posluchače zahltil pravidly etikety, obecnými pravidly společenského chování a pravidly v oblékání…. Díky němu víme, že by si pánové neměli dávat nohu přes nohu, aby nevypukl společenský skandál.

    Mimojiné se však Špaček zmiňuje o nezměrné důležitosti první schůzky, na které rozhoduje první dojem, etiketa a naše chování. Díky jeho přednášce již víme, že cílem první schůzky je schůzka druhá.

     

    Zjistěte, co se stalo druhý den! Přečtěte si další článek.

    #GLBrno